nazwa dokumentu: Protokoł I sesji Rady Miejskiej (24.11.2006) | |
P R O T O K O Ł Nr I/06 z I inauguracyjnej sesji Rady Miejskiej w Witkowie Uczestniczący w sesji Radni - zgodnie z listą obecności, stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu. Uczestniczący w sesji goście oraz sołtysi i przewodniczący Zarządów Osiedli - zgodnie z listami obecności, stanowiącymi załączniki do niniejszego protokołu.
Pan Henryk Mucha podziękował za powierzenie mu prowadzenia sesji, po czym dokonał otwarcia sesji. Powitał zebranych Radnych i zaproszonych gości i na podstawie listy obecności Radnych stwierdził, że w sesji uczestniczy 15 Radnych na ogólną liczbę 15, co stanowi quorum, przy którym Rada Miejska może obradować i podejmować uchwały. Następnie zebrani wysłuchali hejnału gminy, w wykonaniu trębacza p.Kazimierza Lesiaka z Witkowa. Minutą ciszy uczczono pamięć ofiar tragedii w kopalni Halemba. Informację o wynikach wyborów do Rady Miejskiej i wynikach wyborów Burmistrza przedstawiła p.Alicja Wentland - Przewodnicząca Miejskiej Komisji Wyborczej. Przedstawiona przez p.Wentland informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu. Następnie p.Wentland wręczyła p.Krzysztofowi Szkudlarkowi - Burmistrzowi Gminy i Miasta oraz Radnym Rady Miejskiej zaświadczenia o wyborze, gratulując każdemu wyboru. Wręczaniu zaświadczeń towarzyszyły oklaski uczestników sesji. Po czym Rada przystąpiła do aktu ślubowania Radnych. Prowadzący obrady p.Henryk Mucha poprosił wszystkich o powstanie i odczytał rotę ślubowania w poniższym brzmieniu: Jako pierwszy ślubowanie złożył p.Henryk Mucha, a następnie ślubowanie złożyli, kolejno wyczytywani przez najmłodszego Radnego - p.Tomasza Deskowskiego, pozostali Radni Rady Miejskiej w Witkowie. Prowadzący obrady poinformował, że ślubowanie Burmistrza odbędzie się w terminie późniejszym, na sesji zwołanej po ogłoszeniu zbiorczych wyników wyborów wójtów, burmistrzów na obszarze całego kraju, tj. po II turze tych wyborów. Nawiązując do złożonego ślubowania p.Henryk Mucha stwierdził, że Radni są już pełnoprawnymi członkami Rady, pogratulował im i życzył dobrych, ciekawych rozwiązań i powodzenia w pełnieniu mandatu. Po czym przedstawił porządek obrad i spytał o ewentualne uwagi. Uwag nie zgłoszono. Porządek obrad: 1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
Uwag nie zgłoszono. Po czym przystąpiono do zgłaszania kandydatów na Przewodniczącego Rady Miejskiej. Zgłoszono kandydaturę p.Bogusława Mołodeckiego. Kandydat wyraził zgodę na kandydowanie. Do składu Komisji Skrutacyjnej Radni zgłosili następujące kandydatury: 1/ p.Piotra Jóźwika Ww. osoby wyraziły zgodę na pracę w omawianej Komisji. Rada większością głosów (14 "za", 1 wstrzymujący się) zaaprobowała ww. kandydatury powołując Komisję Skrutacyjną w powyższym składzie, a po dokonaniu wyboru p.Piotra Jóźwika na Przewodniczącego tejże Komisji, Komisja przystąpiła do pracy. W trakcie przygotowywania przez Komisję Skrutacyjną kart do głosowania, p.Henryk Mucha przedstawił zasady głosowania stosowane dotychczas podczas wyborów Przewodniczącego Rady, a mianowicie: 1. Głosowanie jest tajne. Z uwagi na zgłoszenie jednego kandydata na Przewodniczącego Rady, p.Piotr Jóźwik - Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej wskazał, że powyższe zasady muszą ulec modyfikacji. Zaproponował, że na karcie do głosowania zostanie umieszczone jedno nazwisko, przy którym w kratkach z prawej strony zostaną przez Komisję Skrutacyjną wpisane słowa: "tak" i "nie". Głos jest ważny, jeśli postawi się znak "x" przy jednym z tych słów. Uwag i pytań nie zgłoszono. Zasady głosowania przyjęto jednomyślnie. Następnie p.Jóźwik odczytywał nazwiska Radnych w porządku alfabetycznym, wręczał im kartę do głosowania, a po dokonaniu wyboru przy mównicy, Radni kolejno wrzucali głosy do urny. Na czas obliczania głosów przez Komisję Skrutacyjną, p.Mucha ogłosił krótką przerwę. P r z e r w a trwała od godz. 12,35 do godz. 12,45. Po przerwie p.Piotr Jóźwik - Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej odczytał protokoł z przeprowadzonego tajnego głosowania w sprawie wyboru Przewodniczącego Rady. Protokoł Komisji Skrutacyjnej (wraz z głosami) w sprawie jak wyżej stanowi załącznik do niniejszego protokołu. Następnie na podstawie przedstawionego protokołu Komisji Skrutacyjnej, p.Henryk Mucha stwierdził, że Rada Miejska podjęła swą pierwszą uchwałę - w sprawie wyboru Przewodniczącego Rady Miejskiej w Witkowie. Pogratulował p.Mołodeckiemu wyboru, przekazał insygnia sprawowanej władzy, nakładając mu ozdobny łańcuch z tabliczką "Przewodniczący Rady Miejskiej" i prosił o dalsze prowadzenie obrad. U C H W A Ł A Nr I / 1 / 06 w sprawie jak wyżej stanowi załącznik do niniejszego protokołu. Nowo wybrany Przewodniczący Rady - p.Bogusław Mołodecki podziękował Radnym za oddane na niego głosy, a p.Henrykowi Mucha - za prowadzenie obrad. Dodał, że jest to jego IV kadencja, postara się, by obrady były przeprowadzane sprawnie.
Wobec określenia w Statucie Gminy i Miasta Witkowo liczby Wiceprzewodniczących - 2 - przystąpiono do ich wyboru. Radni zgłosili następujące kandydatury na Wiceprzewodniczących Rady: Pan Marian Walczak i p.Roman Popek wyrazili zgodę na kandydowanie, p.Tomasz Deskowski nie wyraził zgody na kandydowanie. Pan Przewodniczący Rady poinformował, że procedura związana z wyborem Wiceprzewodniczących jest taka sama jak przy wyborze Przewodniczącego, z tą różnicą, że dla ważności głosu należy postawić znak "x" najwyżej przy dwóch nazwiskach kandydatów. Postawienie znaku "x" w więcej niż dwóch kratkach lub niepostawienie znaku "x" w żadnej kratce powoduje nieważność głosu. Nazwiska kandydatów zostaną umieszczone na jednej karcie. Do powyższej procedury Radni nie zgłosili pytań bądź uwag, przyjęto ją jednomyślnie. W związku z tym, że żaden z członków Komisji Skrutacyjnej nie został zgłoszony jako kandydat na wiceprzewodniczącego Rady, Rada jednogłośnie prace związane z przeprowadzeniem wyboru powierzyła Komisji Skrutacyjnej powołanej w punkcie 5 porządku obrad. Po czym Komisja przystąpiła do pracy (na czas przygotowania kart do głosowania p.Przewodniczący ogłosił krótką 5-minutową przerwę). Aktu głosowania dokonano w taki sam sposób, jak przy wyborze Przewodniczącego Rady. Po dokonaniu przez Radnych wyboru i wrzuceniu kart do urny Komisja udała się na salę narad, a na czas obliczania głosów p.Przewodniczący ogłosił przerwę w obradach. P r z e r w a trwała od godz. 13,00 do godz. 13,15. Po przerwie p.Piotr Jóźwik - Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej odczytał protokoł z przeprowadzonego głosowania. Protokoł z ww. głosowania (wraz z głosami) stanowi załącznik do niniejszego protokołu. Po czym na podstawie ww. protokołu Komisji Skrutacyjnej p.Przewodniczący Rady stwierdził, że Rada podjęła kolejną uchwałę, w sprawie wyboru wiceprzewodniczących Rady. Na prośbę p.Przewodniczącego, Wiceprzewodniczący panowie: Marian Walczak i Roman Popek zajęli miejsca za stołem prezydialnym. U C H W A Ł A Nr I / 2 / 06 w sprawie jak wyżej stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Rada jednogłośnie przyjęła powyższą propozycję. Wobec powyższego przystąpiono do ustalania składu osobowego Komisji Rewizyjnej. Pan Przewodniczący poinformował, że zasady i tryb działania Komisji Rewizyjnej określa Regulamin Komisji Rewizyjnej, stanowiący załącznik nr 7 do Statutu Gminy i Miasta. Jak stanowi art.18a ustawy o samorządzie gminnym, w skład Komisji Rewizyjnej nie mogą wchodzić Radni pełniący funkcje przewodniczącego i wiceprzewodniczących Rady. Ponadto zgodnie z §15 ust.5 Statutu Gminy i Miasta , członkiem Komisji Rewizyjnej nie może być radny - pracownik jednostki organizacyjnej gminy, ani też radny - małżonek , krewny I stopnia czy powinowaty II stopnia pracownika jednostki organizacyjnej gminy. Komisja Rewizyjna składa się z przewodniczącego, zastępcy przewodniczącego oraz 3 członków, w sumie 5 Radnych. Komisja powoływana jest uchwałą podejmowaną zwykłą większością głosów, w głosowaniu jawnym. Uwag i pytań nie zgłoszono. Radni zgłosili następujące kandydatury do składu Komisji Rewizyjnej: 1/ p.Zenona Mietlickiego Kandydaci wyrazili zgodę na kandydowanie, z wyjątkiem p.Kaźmierczaka, który zgody nie wyraził. Pan Przewodniczący zaproponował, by funkcję Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej pełnił p.Henryk Mucha, który pełnił taką funkcję w poprzedniej kadencji, ma doświadczenie i ukończył szkolenia w tym zakresie, organizowane m.in. przez Wojewódzki Ośrodek Kształcenia i Studiów Samorządowych. Innych propozycji nie zgłoszono, wobec czego p.Przewodniczący poddał podaną przez siebie kandydaturę pod głosowanie. Rada jednogłośnie dokonała wyboru p.Henryka Mucha na Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej. Po czym zgłoszono kandydaturę p.Edwina Dzieciuchowicza do pełnienia funkcji Zastępcy Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej i Rada jednogłośnie dokonała jego wyboru. Do przedstawionego przez p.Przewodniczącego Rady projektu uchwały w sprawie ustalenia składu osobowego Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej uwag nie zgłoszono. U C H W A Ł A Nr I / 3 / 06 w sprawie jak wyżej została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu. Pan Przewodniczący Rady pogratulował Radnym wyboru do ww. Komisji.
Pan Przewodniczący poinformował, że jedynie komisja rewizyjna jest komisją obligatoryjną, a inne komisje problemowe Rada powołuje dowolnie, w głosowaniu jawnym. Statut Gminy i Miasta nie określa ani liczby ani rodzajów komisji, §15 ust.3 Statutu stanowi jedynie, że powołanie komisji następuje w drodze uchwały. Dla ułatwienia podjęcia decyzji Radni otrzymali wykaz zawierający nazwy Komisji, jakie działały w poprzedniej kadencji. Radni otrzymali również projekt uchwały o powołaniu stałych komisji na obecną kadencję. Uwag nie zgłoszono, wobec czego p.Przewodniczący odczytał projekt uchwały w sprawie powołania stałych komisji Rady Miejskiej w Witkowie oraz określenia przedmiotu ich działania. Do treści projektu uchwały uwag nie zgłoszono. U C H W A Ł A Nr I / 4 / 06 w sprawie jak wyżej została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu. Po czym przystąpiono do ustalania składów osobowych Komisji Rady. Pan Przewodniczący Rady poinformował, że zgodnie z § 49 ust.3 Regulaminu Rady Radny może być członkiem najwyżej dwóch komisji stałych, po czym ogłosił przerwę, prosząc by w czasie jej trwania Radni zdeklarowali się, w której Komisji chcieliby pracować. P r z e r w a trwała od godz. 13,30 do godz. 13,45. Po przerwie p.Przewodniczący odczytał propozycje składów osobowych Komisji, wg dokonanych przez Radnych deklaracji i stwierdził, że Radni zadeklarowali się do Komisji zgodnie z ww. regulaminowymi zasadami. Następnie poinformował, że zgodnie z §15 ust.4 Statutu, Rada winna dokonać wyboru Przewodniczących Komisji, w głosowaniu jawnym, z tym, że zgodnie z §49 ust.2 Regulaminu Rady, Radny może być przewodniczącym tylko jednej komisji stałej. Zaproponował, by każdy Radny głosował jedynie "za" jednym kandydatem na przewodniczącego danej Komisji. Powyższa propozycja została przyjęta jednogłośnie, innych propozycji nie zgłoszono. Przystąpiono do wyboru Przewodniczących poszczególnych Komisji: 1/ na Przewodniczącego Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego zgłoszono kandydaturę p.Grzegorza Kaźmierczaka. 2/ na Przewodniczącego Komisji Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Przestrzegania Porządku Publicznego zgłoszono kandydaturę p.Ireneusza Kwapicha. 3/ na Przewodniczącego Komisji Szkolnictwa, Kultury, Sportu i Opieki Społecznej zgłoszono kandydaturę p.Tomasza Deskowskiego i kandydaturę p.Piotra Jóźwika. Pan Przewodniczący odczytał projekt uchwały w sprawie składów osobowych stałych Komisji Rady Miejskiej i poddał go pod głosowanie. U C H W A Ł A Nr I / 5 / 06 w sprawie jak wyżej została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu. Pan Przewodniczący poinformował, że zgodnie ze Statutem, zastępców przewodniczących Komisji Komisje wybiorą na swych pierwszych posiedzeniach.
Do przedstawionej przez p.Przewodniczącego ww. informacji nie zgłoszono uwag, wobec czego p.Przewodniczący stwierdził, że Rada przyjęła informację do wiadomości. Przedmiotowa informacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Następnie p.Burmistrz przedstawił "Sprawozdanie o sytuacji finansowej gminy na dzień 30.09. 2006r." Uwag i pytań nie zgłoszono, wobec czego p.Przewodniczący stwierdził, że Rada Miejska przyjęła sprawozdanie do wiadomości.
2/ prosił Radnych o dostarczenie do biura Rady fotografii na legitymację Radnego; 3/ poinformował, że kolejna sesja Rady Miejskiej odbędzie się w ciągu 7 dni od ogłoszenia zbiorczych wyników wyborów wójtów, burmistrzów.
Przewodniczący Rady Miejskiej Protokołowała: | |
informacje wprowadził: | Tomasz Pluciski |
data dodania: 29 Grudnia 2006 |
data modyfikacji: / |
data wyworzenia: / 5 Grudnia 2006 |